شیر بیشه

مریدان حیدر کرار علیه السلام

شیر بیشه

مریدان حیدر کرار علیه السلام

شیر بیشه

...............فقط حیدر امیرالمومنین است...............

آخرین نظرات
  • ۲۳ مهر ۹۳، ۱۱:۴۲ - ALI REZA
    یا حق

اثبات جایگاه ولایت فقیه به زبان ساده

دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۹ ق.ظ

 الولایة لله والرسول و للمومنین

از دوستی پرسیدم : ولایت فقیه دارای چه جایگاهی می باشد ؟ و چگونه می توان ضرورت و وجوب آنرا  اثبات کرد؟ و آیا اصلا اثبات شدنی هست؟

دوستم گفت : می دانی که من سواد چندانی ندارم و توان این را ندارم که این موضوع را از طریق قرآن و احادیث و یا علم کلام و منطق و یا فلسفه به تو اثبات کنم. مثال من مثال آن چوپان است که در زمان حضرت موسی وجود داشت و به شیوه خود خدا را عبادت می کرد ( خدایا تو کجایی تا شوم من چاکرت ..... ) ، مثال من مثال آن پیر زنی است که مشغول نخ ریسی بود و پیامبر و یارانش بر او وارد شدند و پیامبر از او سوال کرد که خدای خود را چگونه شناختی ؟

پیر زن دست از نخ ریسی برداشت و گفت : من دست از نخ ریسیدن برداشتم و چرخ نخ ریسی از حرکت ایستاد ، همان طور که این چرخ نخ ریسی تدبیر کنند ه ای دارد و اگر من نباشم از حرکت می ایستد ، این جهان هستی نیز تدبیر کننده ای دارد که آنرا هدایت می کند و این تدبیر کننده و ناظم جهان اسمش خداست.

به دوستم گفتم اشکالی ندارد ، شما به شیوه ی خودت در مورد ولایت فقیه برایم توضیح بده .

دوستم گفت : قبول داری که ولایت از آن خداست؟ گفتم : بله.

گفت : قبول داری که این ولایت به حضرت رسول ( ص ) داده شده  ( از خدا و رسول اطاعت کنید ، پیامبر از خودتان به شما اولی تر است ، ولایت از آن خدا و رسول است و ... ) است ؟ عرض کردم ، بله .

گفت : قبول داری که این ولایت به حضرت علی ( ع ) و اولاد او در روز غدیر خم ( امروز دین شما را کامل کردم ، ولی شما کسی است که در رکوع نماز انگشتر خود را انفاق می کند و ... )  داده شده است ؟ گفتم ، بله .

گفت قبول داری که ولی حقیقی در شرایط فعلی امام زمان ( ع ) است ؟ عرض کردم ، بله .

گفت قبول داری که امام زمان – علیه السلام – درزمان غیبت صغری چهار نایب خاص داشت و ولایت آن حضرت از طریق آن چهار نایب خاص جاری و ساری می شد ؟ گفتم ، بله .

گفت : قبول داری که پس از آن چهار نایب خاص ، امام زمان – علیه السلام – دیگر نایبی تعیین ننمود و فرمود من بعد به فقهای شیعه مراجعه نمائید و این فقهاء را با روایت ( مخالفا لهوائه ، مطیعا لا مر مولا و ... ) معرفی کرد تا ما دچار اشتباه نشویم ؟ گفتم ، بله .

گفت : خوب همین افرادی را که امام زمان – علیه السلام – معرفی کرده همان ولی فقیه و نایبان عام آقا هستند که ولایت امام زمان از طریق آنان در میان امت جاری و ساری می شود . همین افراد که مخالف هوای نفس خود باشند و مطیع امر مولا و ... باشند دارای ولایت هستند و باید اوامر آنان را اطاعت نمود.

گفتم : این افراد که در جامعه ما زیاد هستند ، تکلیف ما با همه آنان چه می شود ، آیا همه آنان دارای ولایت هستند و ما باید از همه آنان تبعیت کنیم ؟

 گفت : نقش مجلس خبرگان همین جا اهمیت پیدا می کند . ما که تخصص لازم را برای شناسایی این افراد در سطح جامعه نداریم و آگاهی ما در مورد این افراد سطحی هست ، به همین خاطر تعدادی فقیه که در شناسایی این افراد خبره باشند را انتخاب می کنیم و به این وسله از آنان می خواهیم که در اجتماع افرادی را با مشخصات ارائه شده از سوی امام زمان – علیه السلام – وجود دارند را پیدا کرده و به ما معرفی کنند . و خبرگان هم نزدیکترین فرد به امام زمان – علیه السلام – را کشف و شناسایی کرده و به مردم معرفی می کند و ما هم با این فرد که نزدیکترین انسان به امام زمان – علیه السلام – می باشد ، بیعت کرده و این فرد همان ولایت فقیه می باشد .


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۵/۰۶
  • ۳۳۴ نمایش
  • ehsan 110

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی