شیر بیشه

مریدان حیدر کرار علیه السلام

شیر بیشه

مریدان حیدر کرار علیه السلام

شیر بیشه

...............فقط حیدر امیرالمومنین است...............

آخرین نظرات
  • ۲۳ مهر ۹۳، ۱۱:۴۲ - ALI REZA
    یا حق

عقد اخوت در جبهه‌ها

سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۳۲ ب.ظ

روایت یک جانباز از حال و هوای «عقد اخوت» در جبهه‌ها

امیررضا اقتداری، جانباز دوران دفاع مقدس که در حین عملیات کربلای 4 به درجه رفیع حانبازی نائل آمد همزمان با عید غدیر خم در خصوص جاری شدن عقد اخوت در میان رزمندگان جبهه های نبرد به «نسیم» گفت: شاید خیلی ها تصور کنند جاری شدن عهد اخوت میان رزمندگان تنها مختص به عید غدیر بود اما رزمندگان در سایر روزهای سال و قبل از آغاز عملیات‌ها با یکدیگر پیمان برادری می‌بستند.


 وی افزود: با جاری شدن صیغه عقد اخوت در میان رزمندگان شاهد رقم خوردن صحنه‌های خاصی بودیم که به عنوان مثال می‌توان به این اشاره کرد یک رزمنده 70 ساله یک نوجوان 15 ساله را برادر خطاب می‌کرد.

 وی افزود: البته این تنها شکل ظاهری قضیه بود و در باطن امر نیز این دو نفر همانند یک برادر با یکدیگر رفتار می‌کردند به طوری که این پیرمرد یک شب در جبهه، کفش تمامی رزمندگان را واکس زد و عنوان می کرد که این کار، کمترین خدمت است که می تواند به برادرن خود بکند.

 اقتداری در ادامه در خصوص پیامدهای این عهد و اخوت گفت: وقتی همچنین فضایی در جبهه به وجود می آمد ، "از خودگذشتگی" و "فداکاری" در جبهه ها به اوج خود می رسید که همین مسئله موجب بروز موفقیت‌هایی در عملیات های مختلف می شد.  

وی تصریح کرد: سبقت گرفتن برای رفتن روی مین، ثمره همین عقد اخوت بود به طوری که هیچ کس دوست نداشت زنده بماند در حالی که برادر همرزمش به شهادت رسیده باشد.

 وی گفت: متاسفانه برخی مواقع شاهدیم که در فیلم های سینمایی در خصوص صحنه هایی که پاکسازی مناطق مین گذاری شده را توسط زرزمندگان به تصویر می کشد اشتیاهاتی رخ می دهد که برای مخاطب چنین تلقی میشود که رزمندگان با اکراه برای فداکاری و پاکسازی منطقه مین گذاری شده اقدام می کنند این در حالی است که برخی مواقع رزمندگان در این خصوص با یکدیگر جر و بحث هم می کردند که کدامشان سریعتر برای پاکسازی اقدام کنند .

این جانباز در پایان گفت: به اعتقاد بنده فرهنگ جامع دفاع مقدس هنوز که هنوز اس تبه طور کامل در آثار هنری نمایان نشده است و امیدوارم مسئولان مربوطه در این راستا اقدامات لازم را کنند.
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۷/۲۹
  • ۷۱۸ نمایش
  • ehsan 110

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی